Skip to content Skip to footer

Kuntotunnit

Lihaskunto, voimaharjoittelu, liikkuvuus ja sykettä nostava harjoittelu ovat tärkeitä hyvinvointimme kannalta. Näistä kaikista osa-alueista kannattaa huolehtia tasapuolisesti. Valotilan kuntotunneilta ja ryhmäliikuntatarjonnasta löydät monipuolisen paketin näitä kaikkia. Harjoittelun ei tarvitse olla tylsää. Haluamme tehdä jokaisesta tunnista elämyksen, joka tuo kasvoilllesi hymyn. Onnistumisen kokemus, ilo, uuden oppiminen ja kehittyminen ovat asioita, joita haluamme asiakkaillemme tarjota. 

Kuntotunteja pidetään Valotilan studilolla, Idänpään Torpalla ja ulkona, Aulangolla ja Ahvenistolla. 

Kuntotunneille voit osallistua kurssina, kertamaksulla tai kymppikortilla.

  • kertamaksu on 10€
  • kymmenen kerran sarjakortti 90€

Kymppikortti on voimassa 3kk.

Maksutapoina verkkokauppa, käteinen, maksukortti, Smartum, Edenred, ePassi ja Eazybreak. Maksa verkkokaupassa >>

Muistathan varata paikkasi Valotilassa pidettäville tunneille varausjärjestelmän kautta. Varaa tunti >>

Afterwork Bodypump

Tunti alkaa alkulämmittelyllä, jonka jälkeen koko keho saa kyytiä lihasryhmä kerrallaan. Energisoiva musiikki, ammattitaitoinen ohjaus, treeni-intoa nostava tsemppi ja tehokkaaksi hiottu ohjelma tekevät tästä tunnista täydellisen paketin lihasvoimaa ja -kestävyyttä hakevalle treenaajalle. Pumppitunnit soveltuvat jokaiselle vasta-alkajasta himoliikkujaan. Näillä tunneilla huomaat voimatasosi nousevan ja hien lentävän.

Kehonhuolto

Voi hyvin ja huolla kehoasi. Kehonhuoltotunnilla tehdään lempeitä liikkuvuusharjoituksia, venytellään, tasapainotellaan ja harjoitellaan oman kehon taloudellista asentoa ja liikkumista. Välillä tunneilla käytetään erilaisia välineitä, kuten palloa, foamrullaa tai keppiä. Kehonhuoltotunnilla on aina kolme viikkoa peräkkäin sama teema, esim. selkä, lonkka, tasapaino. Kehonhuolto tunti on syyskaudella 2020 Idänpään Torpalla tiistai iltaisin. Salista löytyy aina tarvittava välineistö, mutta oman maton voi ottaa matkaan mukaan.

Kehotreeni

Tämä tunti kehittää voimaa ja kestävyyttä, tasapainoa ja liikkuvuutta. Treeni haastaa kokeneenkin liikkujan, mutta sopii hyvin myös vasta-alkajalle. Tunnilla keskitytään tehokkaaseen lihaskuntotreeniin monipuolista välineistöä käyttäen ja energisoivan musiikin tahdittamana. Aloitamme lämmittelyllä, jonka jälkeen vuorottelevat lihaskunto- ja sykeosuudet. Mausteena tunnilla toimivat tasapainoa, kehonhallintaa, asentotuntemusta ja motoriikka parantavat liikeyhdistelmät. Tunti ei sisällä vaikeita askelkuvioita.

Kuntopiiri

Koko kehon lihaskuntotunti. Kaikenikäisille ja -kuntoisille sopiva perinteinen kiertoharjoittelutunti, jossa treenataan koko keho tehokkailla, mutta yksinkertaisilla lihaskuntoliikkeillä ilman kikkailua. Tunnilla käytetään lisäpainoja ja kehon omaa painoa. Tunnilla ei tehdä hyppyjä. Tunti sopii hyvin aloittelijalle sekä jokaiselle liikkujalle koko kehon viikoittaiseksi lihaskuntotreeniksi.

Pakaratreeni

Tämä treeni keskittyy erityisesti jalkojen ja pakaralihasten voiman lisäämisen. Tunnilla tehdään monipuolisia ja tehokkaita, mutta silti yksinkertaisia liikkeitä ja harjoituksia reisi- ja pakaralihasten vahvistamiseksi. Tunti sopii jokaiselle iästä ja kuntotasosta riippumatta. Tunnilla käytetään lisäpainoja. Tunti ei sisällä askelkuvioita, vaan jokainen voi tehdä harjoituksen omassa tahdissaan.

Tehotramppa+voima

Tämä tunti yhdistää hauskan sykeharjoittelun ja tehokkaan lihaskuntotreenin. Minitrampoliinilla hyppiessä ja askeltaessa tasapaino, kestävyys, lihasten hermotus ja keskustan syvät lihakset sekä lantionpohjanlihakset joutuvat koetukselle. Ensin otetaan mehut irti jaloista ja tunnin loppupuoli pumpataan lihaksia. Tunti soveltuu treenihirmuille, mutta mahdollistaa reippaan harjoituksen kaikille. Liikkeitä ja tehoa voidaan soveltaa jokaisen kuntotasolle sopivaksi. Tunti soveltuu hyvin oheisharjoitteluksi  esim. juoksijoille. Tällä tunnilla on hikitakuu!

Tiistaitreeni

Tällä tunnilla treenataan napakasti koko keho läpi lihaskuntoliikkeitä ja sykettä kohottavia osioita yhdistellen. Treeni tehdään aikaa vastaan, joten jokainen voi tehdä treeniliikkeet omaan tahtiinsa. Tiistaitreenissä käytetään lisäpainoja ja tunti sisältää hyppyjä. Treeni sopii erityisesti reippaiden ja hikisten treenien ystäville. Sama treeni tehdään aina kolmena viikkona peräkkäin, minkä jälkeen ohjelma vaihtuu.

Treenipiste

Toiminnallinen koko kehon treeni, jossa käytetään omaa kehoa ja lisäpainoja monipuolisesti yhdistellen. Treeni kehittää voimaa ja kestävyyttä. Treenissä on erilaisia treenipisteitä, joissa jokainen pääsee treenin aikana haastamaan itsensä. Treenipisteillä on erilaisia harjoituksia ja hyvin aikaa tehdä liikkeet huolella alusta loppuun. Tämä tunti sopii erityisen hyvin kovempien treenien ystäville ja heille, jotka haluavat haastaa itsensä. Tunti sisältää myös hyppyjä.

Ulkotreeni

Ulkotreenit Aulangolla ja Ahvenistolla ovat aina monipuolisia ja iloisia. Treenikerrasta riippuen ulkotreeneissä keskitytään lihaskuntoon, kestävyysharjoitteluun tai liikkuvuuden lisäämiseen. Treeneissä on hyvä ja kannustava fiilis. Treeneissä liikutaan poluilla, metsissä ja mäissä ja välillä treenataan ulkoliikuntapaikoilla. Jokainen ulkona liikkumisesta pitävä on tervetullut mukaan, sillä ulkotreenit sovelletaan aina jokaisen tasolle sopiviksi. 

Vatsa-selkä

Tällä tunnilla vahvistetaan selän ja vatsan lihaksia monipuolisesti ja tehokkaasti. Treenissä käytetään välillä välineinä lisäpainoja ja osa liikkeistä tehdään lattialla maton päällä. Tunti sopii jokaiselle, joka haluaa vahvistaa selän ja keskivartalon lihaksiaan. Tunti ei sisällä askelkuvioita, eikä hyppyjä.

Zumba

Zumba on hauska, helppo ja tehokas tanssiin ja kuntoharjoitteluun perustuva tunti. Tunnilla pääosassa on energinen musiikki. Jokainen zumbaa omalla tyylillään ja tavallaan. Zumba on suoritusvapaata niin keholle kuin mielellekin. Tunnilla et tarvitse mitään välineitä. Sinä riität. Tämä tunti on täynnä positiivista energiaa. Energinen ja iloinen musiikki on tämän tunnin eteenpäin vievä voima. Zumba tunnit pidetään syyskaudella 2020 Idänpään Torpalla tiistai iltaisin. 

Muut tunnit

Valotilasta löytyy yli 25-vuoden kokemus erilaisten ryhmätuntien ohjaamisesta. Järjestämme tapahtumia ja teemapäiviä, missä tarjoamme makupaloja erilaisista lajeista. Voimme myös rakentaa juuri sinun omalle ryhmällesi sopivan paketin tai tunnin. Ota siis ihmeessä yhteyttä. Olemme Sinua varten.

Alla esimerkkejä kuntotunneista:

  • Pilates
  • Coretreeni
  • Venyttely
  • Hulatreeni
  • Kiinteytys
  • Muokkaus
  • Reisipepputreeni
  • Tanssitunti
  • Kuntonyrkkeily
  • Hiit
  • BootCamp
  • Steptunti
  • Gymstick
  • Vesijumpat
  • Sisäpyöräily
  • Crossing
Valotilan studio

Aulangontie 44

13220 Hämeenlinna

Yhteystiedot

eva@younga.fi
Puh. 044 978 0083

Valotila © 2020 All Rights Reserved